Thursday 4 January 2018

ANNONA : VITAMIN C MOISTURISING CREAM & SUNBLOCK SPF 30 (15G)

RM39

VITAMIN C MOISTURISING CREAM WITH SPF 30 IMPROVED ANTI-AGING FORMULA with better and bigger packaging (15g)

Ada orang, kulitnya kelihatan seperti 'berpeluh' selepas sapu pelembap. Nampak titis-titis peluh tu di muka. Sampai kena pedap-pedap sikit dengan tisu. Walhal, badan anda tak berpeluh pun. Pernah hadapi situasi ini?

1) Perkara ini adalah perkara biasa berlaku jika kulit anda jenis berminyak. (OILY SKIN)

2) Kebanyakan pelembap di pasaran juga, formulasi bahannya adalah berasaskan minyak (oil-based). Ini menjadikan kulit jenis berminyak akan lebih mudah untuk 'berpeluh' kerana tekstur pelembap itu agak 'berat' pada kulit berbanding kulit normal atau kering.

3) Tekstur pelembap yang 'berat' itu juga akan menyebabkan ia tidak dapat menyerap sepenuhnya ke dalam lapisan kulit yang jenis berminyak ini lalu ia cenderung untuk berada di atas permukaan kulit dan menjadikan kulit mudah untuk 'berpeluh'.

4) Masalah ini dapat diatasi dengan menggunakan pelembap berasaskan air (water-based) atau bebas minyak (oil-free).

5) Semasa mula-mula keluaran VCMC dulu, formulasinya adalah berasaskan minyak. Sebab nak ia beri full hidration pada kulit selepas rawatan intensif dengan serum Vitamin C. That's why tekstur dia agak pekat..Namun, apabila ada yang pakai VCMC, sesetengah kulitnya jadi 'berpeluh' especially jika kulit anda jenis oily.

6) Oleh itu, untuk batch VCMC yang terbaru ini, ianya dah direvise formulation dan tukar kepada 'water-based' supaya ia juga SELESA dipakai oleh mereka yang mempunyai kulit jenis berminyak.

7) So, pelembap kesayangan anda kali ini apabila di pakai, kulit wajah tidak 'berpeluh'. Ia akan nampak glowing bukan sebab oil, tapi sebab ia betul2 beri hidrasi dari air.

HARGA: RM39


HOW TO ORDER:
Hasil carian imej untuk online shop
  Fast Respond 

 Happy Online Shopping!!

No comments:

Post a Comment